Dag 2 en dag 3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rozemarijn Lange - WaarBenJij.nu Dag 2 en dag 3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rozemarijn Lange - WaarBenJij.nu

Dag 2 en dag 3

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

03 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

Zoals ik al schreef waren we de eerste dag vroeg wakker. We begonnen de dag met een heerlijk ontbijtbuffet of zoals Joyce het noemt: het schrans buffet. Schransen dat deed zij wel, tot buikpijn aan toe. Er wordt altijd gezegd dat de belangrijkste maaltijd het ontbijt is. Dat nam Joyce wel heel letterlijk. Haar voorgerecht was nasi met curry, de amuse was een croissant, daarna kwam ze met een boord vol bami en roerbak kip en ze sloot af met een englisch breakfast. Om toch nog aan haar dieet wensen te voldoen nam ze er water bij. Terwijl ik mij heel bescheiden opstelde met een plakje meloen en ananas en een schaaltje musli. We hadden in ieder geval een goede bodem gelegd om een avontuurlijke dag aan te gaan. Om nog even terug te komen op een goed moment voor een maaltijd: Hier in Thailand lijkt ieder moment een goed moment voor een maaltijd. Overal waar we komen -'s morgens vroeg tot 's avond laat- zien we de Thaise bevolking (joyce: jong&oud, klein, kleiner&kleinst...) al kauwend langs de straat. We zijn tot nu toe nog niet in de verleiding geweest ons daarbij aan te sluiten. Alle rauwe vleeswaren worden in de zon al voorgebakken. Om kans op een voedselvergiftiging te verkleinen slaan we de kraampjes aan de weg dus maar over. We hebben wel gegeten in restaurantjes, dus geen zorgen dat we vermagerd thuis komen. We drinken ook veel fruit shakes, die overal wel te verkrijgen zijn. We hebben ook gedronken uit een kokosnoot. Lekker verfrissend!

We zijn afgereisd richting Ko Ratanakosin. Daar hebben we onze grote tas gedumpt in een hostel, dit was een verlossend gevoel! We hebben de grand palace en Wat Phra Kaew bezocht. Hier hebben we prachtige tempels en boeddha beelden gezien. Zeker een aanrader om naar toe te gaan! We hebben heel wat kilometers te voet afgelegd door Bangkok. Later ontdekte we de taxi bootjes die ons naar diverse bestemmingen bracht, waar we veel hebben gewandeld en de cultuur hebben op gedaan. Vooral cultuur opgesnoven (riool,urine,stront,vuilnis...) Men probeerde ons meerdere malen op te lichten maar gelukkig hebben we hier een goed oog voor en trappen wij hier (tot heden nog) niet in. Met dank aan Joyce die criminelen in het buitenland volgt van SBS6.

Voor we vertrokken naar Thailand hadden we geld gepind op Schiphol. Onze euro die we verwisseld hadden toen we aankwamen in Bangkok voor de Thaise Bath leek al aardig op te raken. Het was tijd om te pinnen en dat wilde we doen in Chinatown. Tot onze verbazing lukte het niet om geld op te nemen bij de ATM. We kwamen hollanders tegen bij wie het ook niet lukte. We probeerde bij meerde ATM banken geld op te nemen maar het lukte niet. Niet op 1 hand te tellen hoeveel ATM's we hebben gezien en waar we het hebben geprobeerd. Bij de service desks konden ze ons niet verder helpen. Bij de meerderheid werden we afgescheept met het woordje "no". Er wordt tot onze verbazing slecht Engels gesproken... We waren behoorlijk in spanning hoe we aan geld konden komen... Tot dat ik een paar uur later bij de Bangkok Bank er achter kwam dat ik nog 105 euro in mijn portemonnee had. Gelukkig kon ik daardoor geld wisselen en zouden we in ieder geval genoeg hebben voor de komende dagen. Gelukkig hebben we hulp op afstand, wat moeten we toch zonder hen!!! Michiel en mijn vader hebben er voor gezorgd dat onze pas op wereld dekking geactiveerd is. Oeps, wat een domper. Niet zo slim. Tip: zet dus op tijd je wereld dekking aan... Inmiddels kunnen we weer pinnen.

We hebben de onderlinge taken goed verdeeld. Zoals Joyce het noemt is zij de wandelende levensverzekering van ons beide. Het moeder instinct van Joyce zit er goed in. "Pas op! Heb je alles? Je vergeet... Eet je boord leeg..." Daarnaast is ze ook een goede tolk. Mijn verantwoordelijke taak is het bij houden van ons geld en ik ben chef kaartlezer.

Vandaag zijn we om 5:30 AM vertrokken richting de airport om onze reis verder te vervolgen richting Chiang Mai. We hadden een hippe taxi chauffeur die hits uit de 90's draaide met een disco lamp in zijn desk. Mc hamer en vanilla ice kwamen vrolijk voorbij. Ice, ice baby... Heerlijk ontbeten op het vliegveld. We hebben ook alvast een vlucht met transfer geboekt bij asia air voor komende zondag richting het zuiden. De vlucht van Bangkok naar Chiang Mai duurde een klein uurtje. We zijn wederom met een taxi verder gereisd richting het centrum van Chiang Mail. Uit de lonely planet een adres van een hostel benoemd en daar verblijven wij vannacht. Weer onze zware tas gedumpt in de kamer en direct op pad gegaan. Het viel ons gelijk al op dat de mensen hier een stuk vriendelijker en behulpzamer zijn dan in Bangkok zelf. Er wordt zelfs naar ons gelachen. En nee, het is niet uitlachen (denken we ;)). We hebben wederom hele mooie tempels bezocht... Prachtig.
Traditioneel Thais geluncht, it was verry hot! Tijdens onze wandeling kwam ik op het geweldige idee dat we een massage hebben verdient. Een thaaise massage van een uur werd ons aangeboden. Joyce wilde mij daar eerst alleen achter laten. Maar als we gaan, gaan we met z'n allen, is mijn motto... Ik moest op haar in praten dat het heerlijk zou zijn, daarmee heb ik haar overgehaald om mee te gaan. Ik zoek nu nog steeds oog contact met haar, want ze wil mij niet meer aan kijken... (Grapje natuurlijk) We zijn echt uit elkaar getrokken en weer in elkaar gedeukt. We werden gekneed, geslagen en er werd op ons gezeten. Dat een uur lang! We hebben echt pijn gevoelt. Ik wist ook niet dat ik zo lenig was. Joyce heb ik ook nog nooit in zulke posities gezien. Joyce zegt dat de kamasoetra er niets bij is! Strompelend liepen we de massage salon uit. Toch, laat ik voor mijzelf spreken, voel ik mij als herboren.

Morgen gaan we echt op avontuur, we hebben namelijk een twee daagse jungle tocht geboekt in het noorden van Chiang Mai. Joyce wist goed af te dingen met geld, voor een leuk prijsje slapen we morgen nacht op een matje op de grond. De foto's zagen er veel belovend uit.

Nu liggen we heerlijk aan ons private zwembad. Straks gaan we een lekker hapje eten. We verheugen ons nu al op morgen!

  • 03 Maart 2015 - 12:01

    Gerda:

    Wat een geweldige avonturen maken jullie mee, en wat zit ik hier te lachen aan de keukentafel in het koude Nederland. Je schrijft het zo beeldend dat ik er bijna ben.
    Heel leuk om te lezen en te merken dat jullie het zo goed hebben samen.
    Ben ook benieuwd naar de foto's.
    Tot het volgende verslag. Ik volg jullie op de voet.
    Dikke kus van mij, voor jullie allebei.

  • 03 Maart 2015 - 12:53

    Martin:

    Wie is de mol in Bangkok?
    Ik heb toch een paar keer gedacht aan dit populaire tv programma, toen ik de locaties van ATM's in Chinatown aan het opzoeken en SMS'en was en na elke SMS weer hoorde dat het maar niet lukte.
    Gelukkig was er geen mol, fijn dat het allemaal is gelukt.
    Zo te lezen hebben jullie het enorm goed naar je zin, het is echt een groot plezier om het verslag te lezen.
    ได้สนุกกับ การเดินทาง ในวันพรุ่งนี้ ป่า! of te wel : veel plezier met de jungletocht morgen.
    Vergeet de klamboe niet :-)
    groeten,
    Martin

  • 03 Maart 2015 - 14:18

    Birgitte:

    Ik zit hier met big smile je verhaal te lezen en heb gevoel dat ik er bij ben, je schrijft erg leuk Rozemarijn nieuwe roeping hihi.
    Leuk dat jullie veel zien, lol hebben en genieten ga zo door!
    Tot volg verslag.
    Gr Birgitte
    Ps hier zoooooo koud moet echt weer wennen hier, gelukkig al 2 x naar de sauna geweest :-) was lkr warm :-)

  • 03 Maart 2015 - 14:23

    Simone:

    Oh Roos en Joyce, wat een hoop belevenissen al en jullie zijn pas drie dagen daar!! Fijn dat jullie ons zo mee laten genieten! Ik ben benieuwd naar het verslag van de Jungletocht! Dikke X

  • 03 Maart 2015 - 17:49

    Willem:

    Hoi Roos, Jee wat gaaf om te lezen en oh oh wat lachen! Ik heb pijn in mijn buik ervan waar jullie pijn in je buik van het eten (en de massagestanden hihi) hebben.
    Nou, ik kijk weer uit naar de volgende journalistieke belevenis :-)
    Alle goeds, Willem

  • 03 Maart 2015 - 20:42

    Martijn:

    Een prachtig verhaal. Ik kan er erg om lachen. Zo te lezen zijn jullie een mooi reiskoppel samen. Het wereldwijd omzetten is ons ook overkomen in Panama. Hahaha, veel pinautomaten gezien. Heel veel plezier samen en ik kijk uit naar het volgende verhaal.

  • 04 Maart 2015 - 07:18

    Michiel:

    Leuk verslag meiden! Geniet van de jungle en let goed op jullie zelf.x

  • 07 Maart 2015 - 20:51

    Okkie:

    Mooi verhaal Rozemarijn over jullie belevenissen. Ik zie het voor mij en moet ook lachen...ongekend!
    Veel plezier en liefs van Okkie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rozemarijn

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 7875

Voorgaande reizen:

24 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Ontdekken van Thailand

Landen bezocht: