Van Chiang Mai naar Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Rozemarijn Lange - WaarBenJij.nu Van Chiang Mai naar Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Rozemarijn Lange - WaarBenJij.nu

Van Chiang Mai naar Ko Samui

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

08 Maart 2015 | Thailand, Ko Samui

Sawadeekaa,

Gisteren avond hebben we weer eens wat fastfood gegeten. Home made burger. Dit viel zwaar op onze maag... We zijn dit soort eten niet meer gewend, denk ik. We blijven maar hier wonen, het is niet anders. Nee hoor, lieve lezers, we weten dat jullie niet zonder ons kunnen... We liepen een paar uur lang rond met een onprettig vol gevoel in onze buik.
Na het diner zijn we naar de cabaret show geweest van de mooie ladyboys en travestieten. Dit was heel leuk! De weg terug naar ons hostel hebben we wat pogingen gewaagd om de dansjes te oefenen, tot natuurlijk struikelend van het lachen aan toe. Ik heb trouwens een filmpje online gezet van de cabaret show.

We hebben voor het laatst een cocktail gedronken in Chiang Mai in onze stam kroeg. Een heerlijke pina colada met vers kokos melk en kokos stukjes erin. Heerlijk! We kregen het idee dat number one niet zomaar een gewone bar was... Om de zoveel tijd liep er een serveerster naar boven de trap op en daar achteraan liep een man. Na een tijdje kwamen ze weer naar beneden. Een raar idee... We zien wel meer rare dingen op dat gebied... De serveersters leken het heel fijn te vinden om bij ons aan tafel te zitten om te praten. Een voor een namen ze plaats. Toen we wat dieper in gesprek raakte kwamen we meer te weten over de dames. Het is beter voor hun om dit werk te doen, maar het is niet zo leuk... Ze zagen er niet gelukkig uit.

Vanmorgen natuurlijk weer vroeg ons bed uit geklommen om richting het zuiden af te reizen. Op de airport hebben we gelijk een vlucht geboekt voor vrijdag richting Bangkok. De zelfde soort reis die we vandaag afleggen maar dan vanaf Ko pagnan. We hebben er bewust voor gekozen om geen directe vlucht te boeken omdat deze manier veel goedkoper is. We blijven Nederlanders. Natuurlijk kost het wel meer tijd maar zo zie je ook een hoop. Ons plan is om ons laatste nachtje, vrijdag alweer, chique door te brengen in een luxe hotel. Dat is Dat hebben we wel verdient, al zeggen we het zelf... Ookal past het niet binnen ons budget en al helemaal niet in ons zuinige bestaan. Wanna be backpackers, noem je dat.

Onze ochtend begon al wachtend buiten op de stoep voor de aiport met het aanbidden van de zon onder het genot van een starbucks vanille Latte. Gangster -de gids van een vorig verhaal- zou zeggen "hmmm". We hebben ontbeten. Ik had een hoopje rijst met daarop een half-gebakken eitje (zoals ik een ei het liefst eet). Het was een lekker vullend ontbijt. De rest van de dag hebben we geleefd op nootjes... Pas 's avonds zijn we uit eten gegaan. Het was twee uurtjes vliegen met air asia van Chiang Mai naar surat tani. De vlucht vloog voorbij. We hebben allebei nog even onze ogen kunnen sluiten. Ik schrok steeds wakker wanneer mijn kin mijn borst raakte. Ik had er een zwaar hoofd in. Dat ging de hele tijd zo door... Vanaf de andere airport 1 uur met de bus richting de pier. Vanaf de pier 2 uur gevaren op een ferry schip naar de kust van Ko Samui. We hebben heerlijk boven op het dek gezeten in de zon. Een lekker fris windje erbij. Inmiddels werd het steeds later... De zon zakte langzaam de zee in, wat een geweldig gezicht... Een romantisch moment tussen Joyce en mij. My heart will go on...
Op het schip hebben we kennis gemaakt met een reiziger uit Israel. Hij heet Ital (tenminste zo spreek je het uit, ik weet niet precies hoe ik het zou moeten schrijven). We hebben de hele boot rit leuk gepraat. We zijn meer te weten gekomen over het jodendom. Wat zijn we toch cultureel aangelegd! :) we hoeven niet bang te zijn dat hij iets anders van ons zou willen want hij valt op het zelfde geslacht als wij. Hij heeft gezellige vrouwelijke trekken. Toen we daar achter kwamen voelde we ons nog meer op ons gemak bij hem. Ik besef mij dat het zo mooi is dat je niet altijd alles kan plannen in het leven. Dat is zo mooi.

In the lonely planet hebben we een mooie bungalow gevonden 1 min van het strand vandaan. Aangezien joyce nog steeds opgezwollen voeten heeft komt dit ons goed van pas. Ik heb haar een nieuwe bijnaam gegeven, op basis van wat ik zie, namelijk: dino. Ook ik heb een nieuwe bijnaam gekregen... Octo (van spongebob) Door mijn innige ontmoeting in de douche met de handdoek houder. Ik denk dat ik een lichte hersenschudding heb. Joyce zegt dat ik morgen bij het ontbijt geen ei hoef te bestellen... Wat ik al zei: wanna be backpackers.
Het is een prachtige bungalow aan het zwembad. We hebben gelijk voor twee nachten geboekt. We hebben een apart bed, dus ik hoef mij vannacht geen zorgen te maken om mijn deken...

Morgen zal er geen verhaaltje komen want we zijn van plan om een hele dag te blijven hangen bij het zwembad en het strand. Hopelijk gaan we ons daarna weer beter voelen... Dinsdag zijn we van plan om richting Ko Pagnan te reizen. Dan horen jullie weer meer...

Bedankt voor de lieve en leuke reacties. We vinden het fijn om te lezen.

Liefs

  • 08 Maart 2015 - 18:16

    Gerda:

    Ja een ontmoeting met een ijzeren haakje kan een vervelende zijn. Misschien echt een moment om even plat te gaan. Wat een zielig verhaal van die meisjes en wat hebben jullie het dan goed hier in Nederland, alhoewel dat hier ook gebeurd. Een wereld die hard en moeilijk is voor deze jonge vrouwen.
    Geniet lekker van de stranddagen en rust een beetje uit.
    Morgen maar even een krantje kopen voor de brood nodige leeslust, ik zal het missen
    Haha.
    Nou lieverds tot snel, xxx Gerda

  • 08 Maart 2015 - 18:44

    Simone:

    Hoi hoi dames,

    Nou het klinkt nog steeds heel avontuurlijk, leerzaam, gezellig, etc etc. Veel plezier in jullie luxe bungalow met strand en zwembad....tja...het is tenslotte ook vakantie hè stoere backpackers!! GENIETEN maar weer. XXX

  • 08 Maart 2015 - 19:52

    Michiel:

    Haha...heel veel bekende dingen als je samen met Joyce leeft!! Vooral het dekbed je bent de hele nacht aan het terug trekken. Enne ik zou de hele week in dat hotel blijven want voor het geld hoef je het niet te laten!! Geniet lekker DINO en OCTO. X

  • 09 Maart 2015 - 00:36

    Samih:

    wat leuk rozemarijn wel naar dat je van die dingen meemaakt zoals die vrouwen die met die mannen meegingen maar voor de rest klinkt leuk have fun

  • 09 Maart 2015 - 11:55

    Martin:

    Vandaag geen verslag? Dus nog maar 5 te gaan, dat is jammer. Ik ga het nu al missen.......... Maar julie aanwezigheid zal een hoop goed maken.
    @Roos, de rijst en de (nog houdbare) eitjes zijn al in huis. Veel plezier nog!
    groeten
    Martin

  • 09 Maart 2015 - 21:41

    Okkie :

    Lieve Rozemarijn, ik vind het ook zo leuk om je verhalen te lezen. Alleen al daarvoor mag je nog wel een poosje rondreizen. En wat jullie meemaken is natuurlijk ongekend...
    Liefs van Okkie

  • 10 Maart 2015 - 09:16

    WIllem:

    Hoi Roos,
    Wat geweldig toch al die verhalen. Ik lees ze allemaal maar kwam even niet aan schrijven toe. Gaaf ook om te lezen dat je de lonely planet goed kunt gebruiken :-)
    Ik denk dat jullie nu lekker aan het uitrusten zijn.
    Dikke knuffel,
    Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rozemarijn

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 7877

Voorgaande reizen:

24 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Ontdekken van Thailand

Landen bezocht: