Laatste dag Chaing Mai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rozemarijn Lange - WaarBenJij.nu Laatste dag Chaing Mai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rozemarijn Lange - WaarBenJij.nu

Laatste dag Chaing Mai

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

07 Maart 2015 | Thailand, Chiang Rai

Het duurde even voor onze tocht van Chiang Rai online kwam te staan, doordat we hele slechte wifi verbinding hadden. We gaan ons geld terug vragen, we zijn en blijven Nederlanders ;) We hebben nu al twee nachten in het zelfde hostel geslapen en we verblijven hier vannacht zelfs nog een keer. Het bevalt dus ons goed met z'n tienen op de kamer. We hebben elke avond een pyjama party (natuurlijk joyce haar aanvulling) het heeft ons in ieder geval wat meer rust gegeven om onze grote backpack hier te kunnen achter laten.

Vandaag hadden we een ontspannen dag gepland (HADDEN, uiteindelijk hebben we een hele dag rond gewandeld in Chiang Rai). We begonnen met wandelen, toen werd het slenteren en dat ging over in schuiven. Wat ons het best beviel. Al schuivend gingen we van tempel naar tempel. Ik dook nog even een massage salon in, terwijl Joyce aan het netwerken was met de vrouw van de salon. Joyce heeft een uur op mij moeten wachten en heeft deze tijd goed benut door voorbijgaande mensen te lokken voor een massage. "Sabadiwa, would you like a nice massage?" Daar was en salon eigenaar heel blij mee. Maar helaas bereikte geen succes, dus nog geen carrière switch als verkoper... Ik heb de lekkerste massage ooit gehad. Natuurlijk heb ik veel vergelijkings materiaal door mijn opleiding tot masseur en vanwege mijn grote hobby in de wellness. Ik heb de masseuse zelfs fooi gegeven omdat ik zo ontzettend heb genoten. "Only for you!" Wel 100 baht! Oftewel 2,70 euro. Dat is hier veel geld, want de massage zelf was 250 baht. Mijn hele lichaam, dan ook echt helemaal, werd gemasseerd. Het was onwijs fijn. De salon had een certificatie. Mocht je ooit in Thailand een massage willen doen, raad ik aan een salon te vinden met een certificaat. Joyce en ik zijn hiervoor 2x naar een andere salon geweest, die goedkoper was maar tussen de behandeling door was de masseur aan het bellen... Dit zouden we niet tijdens ons werk moeten proberen... Not done. Na de massage rook ik heerlijk naar kokos maar die lucht was natuurlijk snel verdwenen toen de rioollucht ons weer tegemoet kwam op straat.

In een van de tempels hebben we gesproken met een hele vriendelijke monnik uit Laos. We hebben zeker wel 45 minuten daar doorgebracht. Hij heeft ons veel verteld over het boeddhisme. Hij schrok zich rot toen wij vertelde hoe wij westerlingen de boeddha zien als een decoratie in huis. Het gesprek dat we hadden was erg indrukwekkend. Hij vertelde ons dat een toerist is gearresteerd vanwege een boeddha tatoeage op zijn been. Dit is niet toegestaan! Boeddha tatoeages mogen alleen hoger op het lichaam geplaatst worden. Zo moeten ook boeddha beelden hoog geplaatst worden. Boeddha moet over ons heen kunnen kijken. Dit is uit respect voor Boeddha. De jongen die we spraken was al vanaf zijn 12e monnik. Eens per jaar ziet hij zijn familie in Laos, die erg trots op hem zijn. De andere monniken zijn voor hem nu zijn familie. Ze leven van giften en wonen in een kamer naast de tempel. Monnik zijn is een vrije keus. Je hoeft niet voor altijd monnik te zijn. Zelfs als je crimineel bent geweest dan zou je monnik mogen worden. Hij zei "iedere dag kun je veranderen". Die insteek vind ik mooi. En wat een opluchting voor Joyce, ze kan nog veranderen... :)

Als vrouw word je geen maar een non. De nonnen zijn wit gekleed en monniken in het oranje. Er zijn minder nonnen dan monniken. Veel westerlingen sluiten zich aan om monnik te worden. Ik geef ze geen ongelijk om uit de drukte van het leven te willen ontsnappen. Twee keer per dag bidden de monniken tot Boeddha. Morgen hebben ze een feest in de tempel dat in teken staat voor een langer leven. Helaas kunnen wij hier niet aan deel nemen want morgen vertrekken we richting het zuiden. Nadat we een flesje water mee hadden gekregen van de aardige monnik -die er nog leuk uitzag ook...- zijn we weer verder gaan schuiven richting starbucks. We hebben een nieuwe favoriet drankje. Iced green tea with cream. Hmmm, lekker!

Vanavond gaan we naar de show waar ik al over schreef. We zijn erg benieuwd.
Morgen vertrekken we dus weer richting het zuiden. Zodra we er zijn zullen we weer een verhaaltje achter laten.

  • 07 Maart 2015 - 15:19

    Gerda:

    Wat een fijne gedachte, je kan iedere dag veranderen...ja meestal neem ik me dat voor op oudejaarsdag voor het nieuwe jaar...als het dan niet lukt ben ik vaak uit het veld geslagen...
    maar als je eerder dag kan veranderen is dat toch een hoopvolle gedachte:)
    Wat heerlijk he z'on andere cultuur. Zal weer weer wennen zijn als je terug komt.
    Goeie reis naar het zuiden en geniet van alles, maar dat doen jullie met volle teugen.
    Dikke kus ook voor mama Joyce:)

  • 07 Maart 2015 - 16:48

    Martin:

    Oeps, ik heb de boedha uit de tuin toch maar even binnen gehaald.
    Veel plezier met de show vanavond en kijk voor vrouwen die een man blijken te zijn, of was het andersom. Wat een vervelende verwarring.......

    groeten,
    Martin

  • 07 Maart 2015 - 21:03

    Okkie:

    Lieve Rozemarijn, dank je wel voor alle verhalen die hebt geschreven. Ik heb een goede indruk gekregen en lees dat jullie avontuur ook een humorvolle uitdaging is...lekker lachen...heerlijk!
    Veel plezier op jullie reis naar het zuiden, we lezen het weer...
    Liefs van Okkie

  • 07 Maart 2015 - 23:46

    Michiel:

    Erg leuk om op de hoogte te blijven want op de app hebben we het over andere dingen. Ga lekker door met schrijven. Ik weet dat meerdere mensen het lezen maar geen bericht achter laten:( goede reis straks. XXX

  • 08 Maart 2015 - 01:02

    Rozemarijn De Lange:

    Bedankt voor de leuke berichten tot nu toe! Heel leuk om de reacties te lezen. Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rozemarijn

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 7888

Voorgaande reizen:

24 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Ontdekken van Thailand

Landen bezocht: